Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na nákup v internetovom obchode www.krejsashop.cz. Obchodné podmienky stanovujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho.
Definícia
Tieto obchodné podmienky sú určené výlučne na online predaj tovaru spotrebiteľom.
Kupujúci:
Na účely týchto obchodných podmienok sa kupujúcim rozumie spotrebiteľ, ktorý na rozdiel od predávajúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len "kupujúci").
Predávajúci:
Na účely týchto obchodných podmienok sa predávajúcim rozumie podnikateľ, ktorý na rozdiel od kupujúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho povolania (ďalej len "predávajúci").
OZ:
Zákon č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len "OZ")

Kontaktné údaje
Názov e-shopu: www.krejsashop.cz
Prevádzkovateľ: Mgr. Miloš Krejsa
Sídlo: Nekoř 74, 561 63 Nekoř
ID: 66307694
DIC: CZ6903203703
Fyzická osoba podnikajúca zapísaná v živnostenskom registri - Mestský úrad Žamberk
IČO: smk4mk6
Telefón: +420 602 486 042
E-mail: info@krejsashop.cz
Kontaktná adresa: Mgr. Miloš Krejsa, Nekoř 74, 561 63 Nekoř
Zoznam prevádzok: Nekoř č.p. 74, 561 63 Nekoř
Otváracie hodiny: Po - Št 9:00 - 15:00 hod.
Kódex správania: V prevádzke sa nachádza reštaurácia, v ktorej je možné sa stravovať.
Popredajný servis.

Informácie
Informácie o zakúpenom tovare sú k dispozícii pri každom jednotlivom tovare. Informácie o tovare a cena uvedená predávajúcim sú záväzné s výnimkou prípadu zjavnej chyby. Ceny sú uvedené vrátane všetkých daní (napr. DPH) a poplatkov, s výnimkou nákladov na doručenie.
Náklady na použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie sa nelíšia od základnej sadzby, ktorú kupujúci platí za použitie týchto prostriedkov.
Informácie o spôsoboch platby akceptovaných Predávajúcim sú uvedené TU.
Predávajúci neúčtuje žiadne poplatky v závislosti od spôsobu platby, s výnimkou dodatočného poplatku za platbu na
na dobierku.
Prijatie ponuky s dodatkom alebo zmenou nie je prijatím ponuky.
Potvrdenie obsahu zmluvy uzavretej v inej ako písomnej forme, ktoré vykazuje odchýlky od skutočne dohodnutého obsahu zmluvy, nemá právne účinky.
Prijatie nevyžiadaného plnenia kupujúcim nepredstavuje prijatie ponuky.
Ak predávajúci poskytuje prístup k recenziám predávaného tovaru od iných kupujúcich, zabezpečuje a kontroluje pravosť týchto recenzií tak, že recenzie kupujúcich spája s konkrétnymi objednávkami, čím je schopný overiť a preukázať, že recenzie pochádzajú od skutočného kupujúceho. O konkrétnom spôsobe overenia recenzií predávajúci informuje kupujúceho na stránkach svojho e-shopu.

Objednávanie a dodávanie tovaru
Kúpnu zmluvu medzi kupujúcim a predávajúcim je možné uzavrieť len v českom jazyku.
Pre uzatvorenie zmluvy musí Kupujúci vytvoriť objednávku na e-shope Predávajúceho. Túto je možné vytvoriť nasledovným spôsobom:
Po výbere tovaru na e-shope predávajúceho, kde sú uvedené zákonné informácie o kupovanom tovare, kupujúci označí príslušný tovar, o ktorý má záujem, tlačidlom "Do košíka"). Informácie o cene tovaru, cene a spôsobe doručenia a spôsobe platby budú uvedené v procese vytvárania objednávky, kde si kupujúci zvolí spôsob a cenu doručenia a spôsob platby. Celková cena bude uvedená v prehľade pred odoslaním objednávky podľa vybraného tovaru, spôsobu jeho doručenia a platby.
Kupujúci v procese objednávky uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje.
Objednávku je možné upravovať, dopĺňať a kontrolovať až do momentu jej dokončenia. Po kontrole, potvrdení znalosti a súhlasu s týmito obchodnými podmienkami je možné objednávku dokončiť stlačením tlačidla "Objednávka s povinnosťou platby".
Dokončením objednávky sa kupujúci výslovne zaväzuje k zaplateniu tovaru prostredníctvom záväzného potvrdenia objednávky.
Predávajúci potvrdí objednávku kupujúcemu e-mailom čo najskôr po jej doručení predávajúcemu. Zhrnutie objednávky a tieto obchodné podmienky v znení platnom ku dňu odoslania objednávky sú prílohou tohto potvrdenia objednávky a tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.
Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o uzavretej zmluve v textovej forme v primeranej lehote po jej uzavretí, najneskôr však v čase dodania tovaru.
Ak je to potrebné vzhľadom na povahu predávaného tovaru, spôsob a dobu jeho používania, predávajúci zabezpečí, aby tieto informácie boli obsiahnuté v priloženom písomnom návode a aby boli zrozumiteľné. V takomto prípade predávajúci poskytne kupujúcemu návod k tovaru na trvanlivom nosiči. Predávajúci poskytne kupujúcemu návod v listinnej podobe, ak o to kupujúci požiada a ak to nie je neprimerané vzhľadom na okolnosti alebo spôsob uzavretia zmluvy alebo vlastnosti predávaného tovaru.
Predávajúci zašle kupujúcemu kompletný tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 15 dní od potvrdenia objednávky tak, aby bol tovar dodaný kupujúcemu najneskôr do 30 dní, ak nie je pri jednotlivých tovaroch uvedená iná dodacia lehota. Ak je pri tovare uvedené "skladom", predávajúci zašle tovar najneskôr do dvoch pracovných dní. V prípade platby vopred bude tovar odoslaný až po pripísaní platby na účet predávajúceho.
Kupujúci je povinný prevziať tovar a zaplatiť zaň. Kupujúcemu sa odporúča skontrolovať tovar čo najskôr po jeho prevzatí.
Predávajúci zašle Kupujúcemu doklady k tovaru, najmä daňový doklad, účtenky a certifikáty, bezodkladne po prevzatí tovaru, najneskôr však do dvoch dní od prevzatia tovaru Kupujúcim.
Cena a spôsob dodania TU:
Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho okamihom prevzatia a zaplatenia celkovej ceny tovaru. V prípade platby bankovým prevodom bude celková cena uhradená pripísaním na účet Predávajúceho, inak bude uhradená pri platbe.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru. V prípade neprevzatia tovaru kupujúcim, s výnimkou odmietnutia pri prevzatí z dôvodu zjavného poškodenia tovaru, prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na kupujúceho okamihom, keď mal možnosť tovar prevziať, ale z dôvodov na strane kupujúceho ho neprevzal.
Ak kupujúci neprevezme tovar v dohodnutej lehote z dôvodu porušenia svojej povinnosti, je povinný zaplatiť predávajúcemu skladné za každý deň omeškania vo výške 10 Kč, najviac však 300 Kč. Predávajúci je oprávnený tovar vhodným spôsobom predať po tom, čo o tom kupujúceho e-mailom upovedomí a poskytne mu novú primeranú lehotu na prevzatie tovaru. Predávajúci je oprávnený započítať si náklady na skladovanie a náklady na neúspešné dodanie tovaru z dôvodu nedostatočnej súčinnosti na strane kupujúceho v potrebnej výške s príjmom kupujúceho z predaja.
V prípade, že Kupujúci neprevezme tovar, je Predávajúci oprávnený na žiadosť Kupujúceho požadovať úhradu nákladov spojených s jeho opätovným dodaním a v prípade zvolenia spôsobu platby pri prevzatí tovaru alebo pri ďalšej objednávke Kupujúceho na tomto e-shope požadovať od takéhoto Kupujúceho platbu vopred.

Zrušenie objednávky a odstúpenie od zmluvy
Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením adresovaným Predávajúcemu do 14 dní od prevzatia tovaru alebo poslednej položky tovaru (ak je v rámci jednej objednávky dodávaných viac položiek tovaru samostatne), položky alebo časti dodávky tovaru (ak je tovar zložený z viacerých položiek alebo častí) alebo prvej dodávky tovaru dodávaného pravidelne alebo opakovane, a to bez ohľadu na spôsob prevzatia tovaru alebo platby. Uvedená lehota má Kupujúcemu umožniť, aby sa primerane oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru.
Kupujúci je tiež oprávnený kedykoľvek pred dodaním tovaru odstúpiť od zmluvy.
Odstúpenie od zmluvy kupujúci zašle alebo odovzdá predávajúcemu do 14 dní. Kupujúci nemusí uvádzať dôvod, pre ktorý od zmluvy odstupuje. Pre uľahčenie komunikácie je vhodné v odstúpení od zmluvy uviesť dátum nákupu alebo číslo zmluvy/predajného dokladu, bankový účet a zvolený spôsob vrátenia tovaru.
Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, vrátiť kupujúcemu celú sumu zodpovedajúcu cene tovaru a zaplateným nákladom na jeho dodanie, a to rovnakým spôsobom, akým bola prijatá platba od kupujúceho. Ak predávajúci ponúka viacero možností v rámci určitého spôsobu doručenia, je povinný vrátiť kupujúcemu najlacnejšiu z nich. Ak bol tovar doručený kupujúcemu predávajúcim bezplatne, kupujúci nemá nárok na vrátenie poštovného. Kupujúci je povinný najneskôr v rovnakej lehote zakúpený tovar zaslať alebo odovzdať predávajúcemu, to však neplatí, ak predávajúci ponúkol, že si tovar vyzdvihne sám. Tovar by mal byť predávajúcemu vrátený (nie na dobierku) kompletný, najlepšie v pôvodnom obale.
Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku manipulácie s tovarom, okrem manipulácie potrebnej na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté finančné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu tovar odovzdá alebo kým kupujúci nepreukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
Ak sa hodnota vráteného tovaru zníži v dôsledku iného zaobchádzania s tovarom, ako je zaobchádzanie nevyhnutné na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru, je predávajúci oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu za zníženie hodnoty tovaru a započítať ju na vrátenú sumu.
Výnimky:
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy v prípadoch uvedených v § 1837 OZ, právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť najmä na zmluvy:
- na dodanie digitálneho obsahu, ktorý sa nedodáva na hmotnom nosiči po začatí platnosti zmluvy
plnenie v prípade odplatného plnenia, ak sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a kupujúci bol informovaný o tom, že právo na odstúpenie od zmluvy tým zaniká a predávajúci mu vydal potvrdenie v súlade so zákonom; - pri poskytovaní služieb, ak boli poskytnuté v plnom rozsahu, v prípade odplatného plnenia, len ak sa plnenie začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy informoval kupujúceho, že poskytnutím plnenia zaniká právo na odstúpenie od zmluvy;
- pri dodávke služieb alebo tovaru, ktorých cena závisí od výkyvov na finančnom trhu nezávislých od vôle predávajúceho a ktoré môžu nastať počas lehoty na odstúpenie od zmluvy;
- na dodávku alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy s podmienkou, že k dodaniu môže dôjsť až po uplynutí 30 dní a ktorých skutočná hodnota závisí od výkyvov na trhu nezávislých od vôle predávajúceho;
- na dodávku tovaru vyrobeného podľa požiadaviek kupujúceho alebo prispôsobeného jeho osobným potrebám;
- dodávky tovaru podliehajúceho skaze alebo krátkodobej spotrebe;
- dodanie tovaru, ktorý sa vzhľadom na svoju povahu po dodaní nenávratne zmieša s iným tovarom;
- dodanie tovaru v uzavretých obaloch, ktoré zo zdravotných alebo hygienických dôvodov nie sú vhodné na vrátenie po tom, ako ich kupujúci porušil;
- dodanie zvukových alebo obrazových záznamov alebo počítačových programov v zapečatených obaloch, ak ich kupujúci porušil;
- na dodávanie novín, časopisov alebo periodík, s výnimkou zmlúv o predplatnom na ich dodávanie;
Vzor formulára na odstúpenie od zmluvy je k dispozícii TU.
Kupujúci môže vyplniť a odoslať formulár na odstúpenie od zmluvy aj elektronicky na webovej stránke predávajúceho(www.krejsashop.cz). Ak kupujúci využije túto možnosť, predávajúci mu bezodkladne zašle potvrdenie o prijatí tohto oznámenia o odstúpení od zmluvy.
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy kedykoľvek pred dodaním tovaru, ak objektívne nie je schopný dodať tovar Kupujúcemu v primeranej lehote z dôvodov na strane tretích osôb a/alebo ak vyjde najavo, že Kupujúci porušil skôr uzatvorenú zmluvu s Predávajúcim.
Predávajúci tiež upozorňuje Kupujúceho, že zmluva sa neuzavrie, ak existujú dôvodné pochybnosti o skutočnej totožnosti Kupujúceho alebo ak sú v poskytnutých údajoch o tovare alebo cene zjavné chyby.
Ak je spolu s tovarom poskytnutý Kupujúcemu darček, darovacia zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa uzatvára s podmienkou, že ak Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy podľa tohto bodu Obchodných podmienok, darovacia zmluva vo vzťahu k takémuto darčeku zaniká a Kupujúci je povinný darček spolu s tovarom vrátiť Predávajúcemu.

Práva a povinnosti vyplývajúce z vadného plnenia
Kvalita pri prevzatí
Pokud má zboží při převzetí nedostatky (např. neodpovídá ujednanému popisu, druhu, množství, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem, není vhodné k účelu, pro který jej kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, není dodáno s ujednaným příslušenstvím, pokyny k použití včetně návodu k montáži nebo instalaci; není vhodné k obvyklému nebo sjednanému účelu, neodpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu množstvím, jakostí, životností, funkčností, kompatibilitou a bezpečností, které může kupující rozumně očekávat a to i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením; není kompletní, tj. není dodáno s příslušenstvím včetně obalu, návodu k montáži či jiných pokynů, které mohl kupující rozumně očekávat nebo jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), j
Zodpovednosť za vady tovaru uvedená v § 2161 ods. 2 OZ sa neuplatní, ak predávajúci pred uzavretím zmluvy výslovne upozornil kupujúceho na to, že niektorá vlastnosť tovaru sa líši, a kupujúci s tým pri uzavretí zmluvy výslovne súhlasil.
Kupujúci môže reklamovať vadu u predávajúceho najneskôr do dvoch rokov od prevzatia tovaru a uplatniť právo na bezplatné odstránenie vady podľa svojej vôle, a to buď opravou, alebo dodaním novej veci bez vád, ak zvolený spôsob odstránenia vady nie je nemožný alebo v porovnaní s iným spôsobom neúmerne nákladný; to sa posudzuje najmä s ohľadom na závažnosť vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a na to, či ju možno odstrániť iným spôsobom bez väčších ťažkostí pre kupujúceho.
Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady (opravou alebo dodaním novej veci), ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné, najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady. V takom prípade, ak kupujúci na vadu oprávnene upozornil, má kupujúci právo požadovať zníženie kúpnej ceny alebo, ak vada nie je nepodstatná, právo odstúpiť od zmluvy.
V prípade kúpy z druhej ruky môže predávajúci skrátiť lehotu na uplatnenie práva z vady až na jeden rok odo dňa prevzatia.
Počas jedného roka od prevzatia tovaru sa predpokladá, že vada existovala už pri prevzatí tovaru, ak to povaha tovaru alebo vady nevylučuje. Táto lehota neplynie počas doby, počas ktorej kupujúci nemôže tovar užívať, ak vadu oprávnene reklamoval.
Kupujúcemu nevzniká právo z vadného plnenia, ak vadu sám spôsobil. Za vadu tovaru sa nepovažuje opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním.
V prípade predaja použitého tovaru predávajúci nezodpovedá za vady tovaru zodpovedajúce miere jeho predchádzajúceho používania alebo opotrebenia.
Predávajúci zodpovedá za vady v dobe používania uvedenej v reklame, na obale tovaru alebo v priloženom návode.
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu aj za vady spôsobené nesprávnou montážou alebo inštaláciou vykonanou predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť v súlade so zmluvou. To platí aj vtedy, ak montáž alebo inštaláciu vykonal kupujúci a vada je spôsobená chybou v návode poskytnutom predávajúcim alebo poskytovateľom digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu, ak
má predmet digitálne vlastnosti.
Ak je predmetom kúpy digitálna vec, predávajúci zabezpečí, aby sa kupujúcemu poskytli dohodnuté aktualizácie digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a aby sa kupujúcemu okrem dohodnutých aktualizácií poskytli aj aktualizácie, ktoré sú potrebné na to, aby si vec po prevzatí zachovala vlastnosti podľa § 2161 OZ (kvalita pri prevzatí), a aby bol o ich dostupnosti informovaný počas dvoch rokov, ak sa má digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu podľa zmluvy poskytovať nepretržite počas určitého obdobia, a ak je dohodnuté poskytovanie počas dlhšieho obdobia dvoch rokov, počas celého tohto obdobia a/alebo počas obdobia, ktoré môže kupujúci odôvodnene očakávať, ak sa má digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu podľa zmluvy poskytovať jednorazovo.
To neplatí, ak predávajúci pred uzavretím zmluvy výslovne upozornil kupujúceho, že aktualizácie nebudú poskytované, a kupujúci s tým pri uzavretí zmluvy výslovne súhlasil.
Ak kupujúci nevykoná aktualizáciu v primeranej lehote, nemá kupujúci žiadne práva z vady, ktorá je spôsobená výlučne nevykonaním aktualizácie. To neplatí, ak kupujúci nebol upozornený na aktualizáciu alebo dôsledky nevykonania aktualizácie, alebo nevykonal aktualizáciu alebo aktualizoval nesprávne v dôsledku chyby v návode.
Ak sa má digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu podľa zmluvy poskytovať nepretržite počas určitého obdobia a ak sa v tomto období prejaví alebo vyskytne vada, digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu sa považuje za vadnú.
Ak sa vada prejavuje opakovane alebo ak je vada podstatná, kupujúci môže uplatniť právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy. Kupujúci však nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada nepodstatná. Ďalšie dôvody na uplatnenie práva na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo na odstúpenie od zmluvy sú uvedené v bode 6 Vybavovanie reklamácií.
Ak predávajúci zaručuje, že vec si zachová svoje funkcie a vlastnosti pri bežnom používaní po určitú dobu, má kupujúci v rámci záruky aspoň právo na dodanie novej veci bez vád alebo na opravu veci. Tieto účinky má aj uvedenie záručnej doby alebo doby použiteľnosti veci na obale veci.

Vybavovanie reklamácií
Kupujúci by mal uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo u osoby poverenej opravou tovaru bez zbytočného odkladu po zistení vady. Pri uplatnení reklamácie kupujúci uvedie svoje kontaktné údaje, popis vady a žiadosť o spôsob vybavenia reklamácie.
Formulár na stiahnutie TU:
Kupujúci môže vyplniť a odoslať reklamačný formulár aj elektronicky na webovej stránke predávajúceho(www.krejsashop.cz). Ak kupujúci využije túto možnosť, predávajúci mu bezodkladne zašle potvrdenie o prijatí tohto reklamačného oznámenia.
Ak má predávajúci prevádzkareň, zabezpečí, aby bol v prevádzkarni počas celej pracovnej doby prítomný pracovník zodpovedný za reklamácie.
Kupujúci je povinný preukázať nákup tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť od okamihu uplatnenia reklamácie (oznámenia). Kupujúci je povinný odovzdať alebo doručiť tovar predávajúcemu alebo na miesto určené na opravu súčasne alebo po uplatnení reklamácie. Tovar by mal byť zabalený vo vhodnom obale, aby sa predišlo jeho poškodeniu počas prepravy, a mal by byť čistý a kompletný.
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum uplatnenia reklamácie kupujúcim, čo reklamácia obsahuje, spôsob vybavenia reklamácie požadovaný kupujúcim a kontaktné údaje kupujúceho za účelom poskytnutia informácií o vybavení reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
Predávajúci je povinný odstrániť vadu v primeranej lehote po vytknutí vady tak, aby Kupujúcemu nespôsobil závažné ťažkosti s prihliadnutím na povahu veci a účel, na ktorý Kupujúci vec kupoval. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu vrátane odstránenia vady a informovať Kupujúceho o vybavení reklamácie na poskytnuté kontaktné údaje najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa s Kupujúcim písomne nedohodne na dlhšej lehote. Ak Predávajúci v uvedenej lehote reklamáciu nevyrieši vrátane informovania Kupujúceho o vybavení reklamácie, má Kupujúci právo po uplynutí tejto lehoty odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.
Ak je predmetom záväzku poskytnutie digitálneho obsahu vrátane digitálneho obsahu dodaného na hmotnom nosiči alebo služby digitálneho obsahu, reklamácia musí byť vybavená v primeranej lehote s prihliadnutím na povahu digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a účel, na ktorý ju kupujúci požadoval.
Ak predávajúci odmietne odstrániť vadu veci a/alebo ju neodstráni v súlade s § 2170 ods. 1 a 2 OZ a/alebo je
z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej lehote alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho, môže kupujúci požadovať primerané zníženie ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť. Kupujúci však nemôže od zmluvy odstúpiť, ak ide o vadu, ktorá je nepodstatná; za nepodstatnú sa považuje vada, ktorá nie je podstatná.
Lehota na uplatnenie práva z vadného plnenia sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol v prípade oprávnenej reklamácie tovar užívať.
V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov.
Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.

Ochrana osobných údajov
Predávajúci je správcom osobných údajov poskytnutých na účely plnenia predmetu zmluvy.
Identifikačné a kontaktné údaje prevádzkovateľa
Meno a priezvisko: Mgr. Miloš Krejsa
Bydlisko: Nekoř 74, 561 63 Nekoř
ID: 66307694
DIC: CZ6903203703
Telefón: +420 602 486 042
E-mail: info@krejsashop.cz
Kontaktná adresa: Nekoř 74, 561 63 Nekoř
Účel spracovania, rozsah osobných údajov a právny základ spracovania
Kupujúci berie na vedomie, že na účely uzatvorenia kúpnej zmluvy, jej následného plnenia (vybavenie objednávky, zabezpečenie vyskladnenia a dodania tovaru) a prípadného riešenia práv z vadného plnenia (reklamácie) bude prevádzkovateľ spracúvať a uchovávať v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679, všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov (ďalej len "GDPR") jeho osobné údaje v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, e-mail, telefónne číslo, meno, priezvisko, doručovacia a fakturačná adresa, e-mail, telefón
Právnym základom spracúvania osobných údajov je plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je kupujúci, v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. b) GDPR.
Kategórie príjemcov/prijímateľov osobných údajov
Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že osobné údaje kupujúceho neposkytne iným subjektom ako nasledujúcim sprostredkovateľom/sprostredkovateľom:
-
zmluvnému dopravcovi, ktorého si kupujúci zvolil v objednávkovom formulári za účelom dodania tovaru. Zoznam dopravcov: PPL, WEDO, Zásilkovňa. Údaje budú poskytnuté v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, e-mail, telefónne číslo;
-
provozovateli portálu Heureka.cz za účelem generování a zasílání dotazníků spokojenosti s nákupem v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je internetový obchod zapojen. Právním základem pro zpracování je v tomto případě v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. f) GDPR oprávněný zájem správce, který spočívá ve zjišťování spokojenosti kupujícího s nákupem u správce. Zasílání dotazníků se týká všech kupujících, kteří neodmítli zasílání obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 3 zákona o některých službách informační společnosti (č. 480/2004 Sb.), a je prováděno po každém nákupu na internetovém obchodu. Provozovatel portálu Heureka.cz je oprávněn předanou e-mailovou adresu použít výhradně za účelem vygenerování a zaslání dotazníku spokojenosti ve smyslu Podmínek programu Ověřeno zákazníky dostupných ZDE. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky může kupující kdykoli vy
-
provozovateli portálu zbozi.cz, kterým je Seznam.cz, a.s., za účelem generování a zasílání dotazníků spokojenosti s nákupem ze strany zákazníka. Právním základem pro zpracování je v tomto případě v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. f) GDPR oprávněný zájem správce, který spočívá ve zjišťování spokojenosti kupujícího s nákupem u správce. Zasílání dotazníků se týká všech kupujících, kteří neodmítli zasílání obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 3 zákona o některých službách informační společnosti (č. 480/2004 Sb.), a je prováděno po každém nákupu na internetovém obchodu. Provozovatel portálu zbozi.cz je oprávněn předanou e-mailovou adresu použít výhradně za účelem vygenerování a zaslání dotazníku spokojenosti ve smyslu Podmínek dostupných ZDE. Proti zasílání e-mailových dotazníků může kupující kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě n
-
Vydavateľovi kreditnej karty v prípade platby kreditnou kartou na účely prípadnej výnimky TRA (analýza transakčného rizika), ktorá umožní jednoduchší proces nákupu, a z dôvodu oprávneného záujmu predávajúceho na spracovaní transakcie, pričom údaje môžu byť poskytnuté
v rozsahu: meno, priezvisko, e-mail, telefónne číslo, fakturačná adresa, adresa na doručenie.
Doba uchovávania
Osobné údaje bude prevádzkovateľ uchovávať po dobu nevyhnutnú na plnenie zmluvy (spracovanie objednávky, vyskladnenie a dodanie tovaru) a po dobu zákonnej záruky (24 mesiacov od prevzatia tovaru) alebo po dobu poskytnutej zmluvnej záruky.
Kupujúci berie na vedomie, že správca je povinný v zmysle § 31 zákona o účtovníctve (č. 593/1991 Zb.) uchovávať účtovné doklady a účtovné záznamy (faktúry) po dobu 5 rokov od konca účtovného obdobia, ktorého sa týkajú (t. j. ak nakupujete tovar v priebehu roka 2023, faktúra musí byť uchovávaná do konca roka 2028). Správca je tiež povinný v zmysle § 47 zákona o správe daní (č. 337/1992 Zb.) uchovávať faktúru po dobu 3 rokov od konca zdaňovacieho obdobia, v ktorom vznikla daňová povinnosť súvisiaca s faktúrou (t. j. ak nakupujete tovar v priebehu roka 2023, faktúra musí byť uchovávaná do konca roka 2026 na daňové účely). Faktúra obsahuje tieto osobné údaje: meno, priezvisko a adresa.
Ak je predávajúci platiteľom DPH, kupujúci zároveň berie na vedomie, že správca je povinný podľa § 35 zákona o dani z pridanej hodnoty (č. 235/2004 Z. z.) uchovávať daňové doklady 10 rokov od konca zdaňovacieho obdobia, v ktorom sa plnenie uskutočnilo (t. j. ak nakúpite tovar v priebehu roka 2023, faktúra sa musí uchovávať do konca roka 2033). Daňový doklad obsahuje tieto osobné údaje: meno, priezvisko a adresu.
Práva kupujúceho vo vzťahu k osobným údajom
Kupujúci ďalej berie na vedomie, že v súlade s článkami 15 až 21 GDPR má právo:
-
na prístup k osobným údajom, ktoré spočíva v práve získať od prevádzkovateľa potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, a ak áno, má právo na prístup k týmto osobným údajom a na informácie vymedzené v článku 15 GDPR;
-
právo na opravu nepresných osobných údajov, ktoré sa ho týkajú, a s prihliadnutím na účely spracúvania má kupujúci právo na doplnenie neúplných osobných údajov, a to aj poskytnutím dodatočného vyhlásenia podľa článku 16 GDPR;
-
právo na výmaz ("právo byť zabudnutý"), ktoré spočíva v tom, že prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymaže osobné údaje týkajúce sa kupujúceho, akonáhle už nie sú potrebné na účely plnenia zmluvy, pokiaľ neexistuje iný zákonný dôvod na ich ďalšie spracúvanie;
-
obmedziť spracúvanie osobných údajov v prípadoch vymedzených v článku 18 GDPR;
-
prenosnosť údajov za podmienok uvedených v článku 20 GDPR;
-
namietať proti spracúvaniu osobných údajov podľa článku 21 GDPR.
Prevádzkovateľ na požiadanie poskytne kupujúcemu informácie o opatreniach prijatých v každom prípade do jedného mesiaca od prijatia žiadosti.
V prípade pochybností o spracúvaní osobných údajov má kupujúci právo obrátiť sa na Úrad na ochranu osobných údajov, ktorý je dozorným orgánom v tejto oblasti, a podať mu sťažnosť.

Riešenie sporov
Spory medzi predávajúcim a kupujúcim riešia všeobecné súdy.
Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) má kupujúci právo na mimosúdne riešenie sporov zo spotrebiteľskej zmluvy. Subjektom oprávneným na mimosúdne riešenie sporov je Česká obchodná inšpekcia. Bližšie informácie sú dostupné na internetovej stránke www.coi.cz.
Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na návrh kupujúceho, a to len vtedy, ak sa spor nepodarilo vyriešiť priamo s predávajúcim. Návrh možno podať najneskôr do 1 roka odo dňa, keď kupujúci prvýkrát uplatnil právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho.
Kupujúci má právo iniciovať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy ODR, ktorá je k dispozícii na adrese ec.europa.eu/consumers/odr/.
Kupujúci sa tiež môže obrátiť na dTest, o.p.s. so žiadosťou o radu ohľadom svojich spotrebiteľských práv prostredníctvom e-mailu www.dtest.cz/poradna alebo telefonicky na čísle 299 149 009.
Dozor nad dodržiavaním povinností podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) vykonáva www.coi.cz.
Vybavovanie sťažností kupujúcich zabezpečuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy info@krejsashop.cz. Informácia o vybavení sťažnosti bude kupujúcemu zaslaná na jeho elektronickú adresu.

Ďalšie informácie na
Spätný odber elektrozariadení a iných výrobkov
Ak predávajúci predáva tovar, na ktorý sa vzťahuje spätný odber elektrozariadení a iných výrobkov, platí nasledovné:
Predávajúci zabezpečuje spätný odber elektrozariadení z domácností a oddelený zber elektroodpadu, batérií a akumulátorov v súlade s príslušnými právnymi predpismi.
Kupujúci je oprávnený odovzdať staré elektrozariadenia pri kúpe nových obdobných elektrozariadení alebo batérií alebo akumulátorov v prevádzkach Predávajúceho. Kupujúci je oprávnený odovzdať elektrozariadenia, elektroodpad alebo batérie alebo akumulátory aj na zberných miestach určených na zber uvedeného odpadu v príslušnej obci.
Predávajúci zabezpečuje bezplatný spätný odber elektrozariadení z domácností aj priamo v domácnosti, ak si Kupujúci objedná tovar podobného druhu a použitia. Spätný odber sa vzťahuje na elektrozariadenia v počte zodpovedajúcom objednanému tovaru.
Elektrozariadenia, elektroodpad, batérie a akumulátory sa nesmú likvidovať spolu so zmesovým odpadom, ale musia sa odovzdať na určených miestach, t. j. zberných dvoroch alebo miestach spätného odberu, ako sú uvedené vyššie. Predmetné zariadenia a odpad sa použijú na výrobu nových zariadení. Nebezpečné a škodlivé látky z týchto zariadení a odpadu môžu poškodiť životné prostredie alebo zdravie ľudí.
Záverečné ustanovenia
Ostatné záležitosti tu neuvedené sa riadia Občianskym zákonníkom (č. 89/2012 Z. z.), zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) a ďalšími právnymi predpismi v platnom znení.
Zmluva a súvisiace záležitosti sa riadia českým právom.
Zmeny obchodných podmienok v inej ako vzájomne dohodnutej písomnej forme sú vylúčené. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej forme bez možnosti prístupu kupujúceho. Všetky dokumenty, pre ktoré zákon vyžaduje textovú formu, však kupujúci obdrží e-mailom, čím bude mať k nezmeneným dokumentom trvalý prístup. Odporúčame tieto dokumenty, najmä objednávku a obchodné podmienky, uložiť pre neskoršie použitie.
Tieto obchodné podmienky sú účinné od 11. 10. 2024.
Tieto obchodné podmienky pripravil dTest, o.p.s. Predávajúci sa ich prijatím dobrovoľne zapojil do systému "skvalitňovania obchodných podmienok", ktorého cieľom je sprehľadniť a zjednodušiť obchodné podmienky, zlepšiť vzťah medzi spotrebiteľom a podnikateľom a jednoznačne garantovať obchodné podmienky pre kupujúceho - spotrebiteľa. Štítok s obchodnými podmienkami dTestu je platný od 11.10.2024 do 10.10.2025. V prípade otázok k týmto obchodným podmienkam alebo v prípade nespokojnosti s postupom prevádzkovateľa nás môžete kontaktovať telefonicky na poradenskej linke dTestu: 299 149 009, elektronicky zaslaním otázky na www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna alebo písomne na adrese dTest, o.p.s., Černomořská 419/10, 101 00 Praha 10.