Tieto podmienky sa vzťahujú na nákupy v internetovom obchode www.krejsashop.cz. Obchodné podmienky
určujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho.
Definícia
Tieto obchodné podmienky sú určené výlučne na online predaj tovaru spotrebiteľom.
Kupujúci:
Na účely týchto obchodných podmienok sa kupujúcim rozumie spotrebiteľ, ktorý na rozdiel od predávajúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len "kupujúci").
Predávajúci:
Na účely týchto obchodných podmienok sa predávajúcim rozumie podnikateľ, ktorý na rozdiel od kupujúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho povolania (ďalej len "predávajúci").
OZ:
Zákon č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len "OZ")

Kontaktné údaje
Názov e-shopu: www.krejsashop.cz
Prevádzkovateľ: Mgr. Mgr. Miloš Krejsa
Sídlo: Bratislava, Námestie sv: Nekoř 74, 561 63 Nekoř
ID: 66307694
DIC: CZ6903203703
Sídlo: Mestský úrad Žamberk
Telefón: +420 602 486 042
E-mail: info@krejsashop.cz
ID DS: smk4mk6
Kontaktná adresa: Nekoř 74, 561 63 Nekoř
Zoznam prevádzok: Nekoř č.p. 74, 561 63 Nekoř
Otváracie hodiny: Po - Št 09:00 - 15:00 hod.
Kódex správania: Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcim viazaný žiadnym kódexom správania v zmysle § 1820 ods. 1 písm. n). Neuplatňuje sa.
Popredajný servis.

Informácie
Informácie o zakúpenom tovare sú k dispozícii pri každom jednotlivom tovare. Informácie o tovare a cena uvedená predávajúcim sú záväzné s výnimkou prípadu zjavného omylu. Ceny sú uvedené vrátane všetkých daní (napr. DPH) a poplatkov, s výnimkou nákladov na doručenie.
Náklady na použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie sa nelíšia od základnej sadzby, ktorú kupujúci platí za použitie týchto prostriedkov.
Informácie o spôsoboch platby akceptovaných Predávajúcim:
platba kartou, platba bankovým prevodom, platba na dobierku, platba v hotovosti
Predávajúci neúčtuje žiadne poplatky v závislosti od spôsobu platby, s výnimkou príplatku za platbu na dobierku.
Prijatie ponuky so zmenou alebo odchýlkou nie je prijatím ponuky.
Potvrdenie obsahu zmluvy uzavretej v inej ako písomnej forme, ktoré vykazuje odchýlky od skutočne dohodnutého obsahu zmluvy, nemá právne účinky.
Prijatie nevyžiadaného plnenia kupujúcim nepredstavuje prijatie ponuky.
V prípade, že predávajúci poskytuje prístup k recenziám predávaného tovaru od iných kupujúcich, predávajúci zabezpečuje a kontroluje pravosť týchto recenzií tým, že recenzie kupujúcich spája s konkrétnymi objednávkami, čím je schopný overiť a preukázať, že recenzia pochádza od skutočného kupujúceho. O konkrétnom spôsobe overovania recenzií bude predávajúci informovať kupujúceho na stránkach svojho e-shopu.

Objednávanie a dodanie tovaru
Kúpnu zmluvu medzi Kupujúcim a Predávajúcim je možné uzavrieť len v českom jazyku.
Na uzavretie zmluvy musí Kupujúci vytvoriť objednávku na e-shope Predávajúceho. Tú je možné vytvoriť nasledujúcim spôsobom:
Po výbere tovaru na e-shope predávajúceho, kde sú uvedené zákonné informácie o kupovanom tovare, kupujúci označí príslušný tovar, o ktorý má záujem, tlačidlom "Do košíka"). Informácie o cene tovaru, cene a spôsobe dopravy a spôsobe platby budú uvedené v procese vytvárania objednávky, kde si kupujúci zvolí spôsob a cenu dopravy a spôsob platby. Celková cena bude uvedená v súhrne pred odoslaním objednávky podľa vybraného tovaru, jeho dopravy a spôsobu platby.
V procese objednávky kupujúci uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje.
Objednávku je možné upravovať, dopĺňať a kontrolovať až do jej dokončenia. Po skontrolovaní, potvrdení oboznámenia sa a súhlasu s týmito obchodnými podmienkami je možné objednávku dokončiť stlačením tlačidla "Objednávka s povinnosťou platby".
Dokončením objednávky sa kupujúci výslovne zaväzuje k zaplateniu tovaru prostredníctvom záväzného potvrdenia objednávky.
Predávajúci potvrdí objednávku kupujúcemu e-mailom čo najskôr po jej doručení predávajúcemu. Prílohou tohto potvrdenia objednávky je zhrnutie objednávky a tieto obchodné podmienky v znení platnom v deň odoslania objednávky, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.
Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o uzavretej zmluve v textovej podobe v primeranej lehote po jej uzavretí, najneskôr však v čase dodania tovaru.
Ak je to potrebné vzhľadom na povahu predávaného tovaru, spôsob a dobu jeho používania, predávajúci zabezpečí, aby tieto informácie boli uvedené v priloženom písomnom návode a aby boli zrozumiteľné. V takom prípade predávajúci poskytne kupujúcemu návod na použitie tovaru na trvanlivom nosiči. Predávajúci poskytne kupujúcemu návod v listinnej podobe, ak o to kupujúci požiada a ak to nie je vzhľadom na okolnosti alebo spôsob uzavretia zmluvy alebo vlastnosti predávaného tovaru neprimerané.
Predávajúci zašle kupujúcemu kompletný tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 15 dní od potvrdenia objednávky tak, aby bol tovar dodaný kupujúcemu najneskôr do 30 dní, ak predávajúci neurčí pre jednotlivé tovary inú dodaciu lehotu. Ak je tovar uvedený ako "skladom", Predávajúci odošle tovar najneskôr do dvoch pracovných dní. V prípade platby vopred bude tovar odoslaný až po pripísaní platby na účet predávajúceho.
Kupujúci je povinný prevziať tovar a zaplatiť zaň. Kupujúcemu sa odporúča skontrolovať tovar čo najskôr po jeho prevzatí.
Predávajúci zašle kupujúcemu doklady k tovaru, najmä daňový doklad, účtenky a certifikáty, bezodkladne po prevzatí tovaru, najneskôr však do dvoch dní od prevzatia tovaru kupujúcim.
Cena a spôsob dodania TU:
Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho po prijatí a zaplatení celkovej ceny tovaru. V prípade platby bankovým prevodom je celková cena uhradená pripísaním na účet predávajúceho, v ostatných prípadoch je uhradená pri platbe.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru. V prípade neprevzatia tovaru kupujúcim, s výnimkou odmietnutia pri prevzatí z dôvodu zjavného poškodenia tovaru, prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na kupujúceho okamihom, keď mal možnosť tovar prevziať, ale z dôvodov na strane kupujúceho ho neprevzal.
Ak kupujúci neprevezme tovar v dohodnutej lehote z dôvodu porušenia svojej povinnosti, je povinný zaplatiť predávajúcemu skladné za každý deň omeškania vo výške 10 Kč, najviac však 300 Kč. Predávajúci je oprávnený predať tovar vhodným spôsobom po tom, čo o tom kupujúceho e-mailom upovedomí a poskytne mu novú primeranú lehotu na prevzatie tovaru. Predávajúci je oprávnený započítať si náklady na skladovanie a náklady na neúspešné dodanie tovaru z dôvodu nedostatočnej súčinnosti zo strany Kupujúceho v potrebnej výške oproti výnosu z predaja.
V prípade, že Kupujúci neprevezme tovar, je Predávajúci oprávnený na žiadosť Kupujúceho požadovať úhradu nákladov spojených s jeho opätovným dodaním a v prípade zvolenia spôsobu platby pri prevzatí tovaru alebo pri ďalšej objednávke Kupujúceho na tomto e-shope požadovať od takéhoto Kupujúceho platbu vopred.

Zrušenie objednávky a odstúpenie od zmluvy
Kupujúci môže odstúpiť od Zmluvy akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením adresovaným Predávajúcemu do 14 dní od prevzatia Tovaru alebo poslednej položky Tovaru (ak je v rámci jednej objednávky dodaných viac položiek samostatne), položky alebo časti dodávky Tovaru (ak je Tovar zložený z viacerých položiek alebo častí) alebo prvej dodávky pravidelného alebo opakovaného Tovaru, a to bez ohľadu na spôsob prevzatia Tovaru alebo platby. Toto obdobie má kupujúcemu umožniť, aby sa primerane oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou Tovaru.
Kupujúci je tiež oprávnený kedykoľvek pred dodaním tovaru odstúpiť od zmluvy.
Odstúpenie od zmluvy kupujúci zašle alebo doručí predávajúcemu do 14 dní. Kupujúci nemusí uviesť dôvod, pre ktorý od zmluvy odstupuje. Pre uľahčenie komunikácie je vhodné v odstúpení od zmluvy uviesť dátum nákupu alebo číslo zmluvy/predajného dokladu, bankový účet a zvolený spôsob vrátenia tovaru.
Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu plnú sumu zodpovedajúcu cene tovaru a nákladom zaplateným za jeho dodanie bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým bola prijatá platba od kupujúceho. Ak predávajúci ponúka v rámci určitého spôsobu dodania tovaru viacero možností, je povinný kupujúcemu uhradiť najlacnejšiu z nich. Ak bol tovar doručený kupujúcemu predávajúcim bezplatne, kupujúci nemá nárok na náhradu poštovného. Kupujúci je povinný zakúpený tovar odoslať alebo odovzdať predávajúcemu najneskôr v rovnakej lehote; to neplatí, ak predávajúci ponúkol, že si tovar vyzdvihne sám. Tovar je potrebné vrátiť predávajúcemu (nie na dobierku) kompletný, najlepšie v pôvodnom obale.
Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku manipulácie s tovarom, okrem manipulácie potrebnej na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu tovar odovzdá alebo kým kupujúci nepreukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
Ak sa hodnota vráteného tovaru zníži v dôsledku iného zaobchádzania s tovarom, ako je zaobchádzanie nevyhnutné na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru, je predávajúci oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu za zníženie hodnoty tovaru a započítať ju na vrátenú sumu.
Výnimky:
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy v prípadoch uvedených v § 1837 OZ, právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť najmä na zmluvy:
- pri dodaní digitálneho obsahu, ktorý sa nedodáva na hmotnom nosiči, po začatí plnenia, v prípade odplatného plnenia, ak sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a kupujúci bol poučený o tom, že tým právo na odstúpenie od zmluvy zaniká a predávajúci mu vydal potvrdenie v súlade so zákonom;
- pri poskytovaní služieb, ak boli poskytnuté v plnom rozsahu, v prípade odplatného plnenia, len ak sa plnenie začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy informoval kupujúceho, že poskytnutím plnenia zaniká právo na odstúpenie od zmluvy;
- pri dodávke služieb alebo tovaru, ktorých cena závisí od výkyvov na finančnom trhu nezávislých od vôle predávajúceho a ktoré môžu nastať počas lehoty na odstúpenie od zmluvy;
- na dodávku alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy s podmienkou, že k dodaniu môže dôjsť až po uplynutí 30 dní a ktorých skutočná hodnota závisí od výkyvov na trhu nezávislých od vôle predávajúceho;
- na dodávku tovaru vyrobeného podľa požiadaviek kupujúceho alebo prispôsobeného jeho osobným potrebám;
- dodávky tovaru podliehajúceho skaze alebo krátkodobej spotrebe;
- dodanie tovaru, ktorý sa vzhľadom na svoju povahu po dodaní nenávratne zmieša s iným tovarom;
- dodanie tovaru v uzavretých obaloch, ktoré zo zdravotných alebo hygienických dôvodov nie sú vhodné na vrátenie po tom, ako ich kupujúci porušil;
- dodanie zvukových alebo obrazových záznamov alebo počítačových programov v zapečatených obaloch, ak ich kupujúci porušil;
- na dodávanie novín, časopisov alebo periodík, s výnimkou zmlúv o predplatnom na ich dodávanie;
Vzor formulára na odstúpenie od zmluvy je k dispozícii TU.
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy kedykoľvek pred dodaním tovaru, ak objektívne nie je schopný z dôvodov na strane tretích osôb dodať tovar kupujúcemu v lehote primeranej okolnostiam a/alebo ak vyjde najavo, že kupujúci porušil skôr uzatvorenú zmluvu s predávajúcim.
Predávajúci tiež upozorňuje kupujúceho, že zmluva sa neuzavrie, ak existujú dôvodné pochybnosti o skutočnej totožnosti kupujúceho alebo ak sú v poskytnutých údajoch o tovare alebo cene zjavné chyby.
Ak je spolu s tovarom odovzdaný Kupujúcemu dar, darovacia zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa uzatvára s podmienkou, že ak Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy podľa tohto bodu Obchodných podmienok, darovacia zmluva ohľadom takéhoto daru zaniká a Kupujúci je povinný dar spolu s tovarom vrátiť Predávajúcemu.

Práva a povinnosti vyplývajúce z vadného plnenia
Kvalita pri prevzatí
Ak má tovar pri prevzatí vady (napr. nezodpovedá dohodnutému popisu, druhu, množstvu, kvalite, funkčnosti, kompatibilite, vzájomnej súčinnosti a iným dohodnutým vlastnostiam, nie je vhodný na účel, na ktorý ho Kupujúci požaduje a s ktorým Predávajúci súhlasil, nie je dodaný s dohodnutým príslušenstvom, návodom na použitie vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu; nie je vhodný na obvyklý alebo dohodnutý účel; nezodpovedá obvyklým vlastnostiam tovaru rovnakého druhu v množstve, kvalite, trvanlivosti, funkčnosti, kompatibilite a bezpečnosti, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, a to aj s prihliadnutím na verejné vyhlásenia predávajúceho alebo inej osoby v tom istom zmluvnom reťazci, najmä na reklamu alebo označenie; nie je kompletný, t. j. (napr. nie je dodaný s príslušenstvom vrátane obalu, návodu na montáž alebo iných pokynov, ktoré mohol kupujúci rozumne očakávať, alebo iných zákonných, zmluvných alebo dokonca predzmluvných parametrov), ide o vady tovaru, za ktoré zodpovedá predávajúci.
Zodpovednosť za vady tovaru uvedená v § 2161 ods. 2 OZ sa neuplatní, ak predávajúci pred uzavretím zmluvy výslovne upozornil kupujúceho na to, že vlastnosť tovaru sa líši, a kupujúci s tým pri uzavretí zmluvy výslovne súhlasil.
Kupujúci môže reklamovať vadu u predávajúceho najneskôr do dvoch rokov od prevzatia tovaru a uplatniť právo na bezplatné odstránenie vady podľa svojej vôle, a to buď opravou, alebo dodaním novej veci bez vád, ak zvolený spôsob odstránenia vady nie je nemožný alebo v porovnaní s iným spôsobom neúmerne nákladný; to sa posudzuje najmä s ohľadom na závažnosť vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a na to, či ju možno odstrániť iným spôsobom bez väčších ťažkostí pre kupujúceho.
Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady (opravou alebo dodaním novej veci), ak to nie je možné alebo je to neprimerane nákladné, najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady. V takom prípade, ak kupujúci oprávnene upozornil na vadu, má právo požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo, ak vada nie je nepodstatná, právo odstúpiť od zmluvy.
V prípade kúpy z druhej ruky môže predávajúci skrátiť lehotu na uplatnenie práva z vadného plnenia až na jeden rok od prevzatia.
V období jedného roka od prevzatia tovaru sa predpokladá, že vada existovala už pri prevzatí tovaru, pokiaľ to povaha tovaru alebo vady nevylučuje. Táto lehota neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže tovar používať, ak na vadu oprávnene upozornil.
Kupujúcemu nevzniká právo z vadného plnenia, ak vadu sám spôsobil. Vadou nie je opotrebenie spôsobené bežným používaním.
V prípade predaja použitého tovaru predávajúci nezodpovedá za vady tovaru zodpovedajúce miere jeho predchádzajúceho používania alebo opotrebenia.
Predávajúci zodpovedá za vady v dobe používania uvedenej v reklame, na obale tovaru alebo v priloženom návode.
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu aj za vady spôsobené nesprávnou montážou alebo inštaláciou vykonanou predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť v súlade so zmluvou. To platí aj v prípade, ak montáž alebo inštaláciu vykonal kupujúci a vada je spôsobená nedostatkom v návode poskytnutom predávajúcim alebo poskytovateľom digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu, ak ide o digitálnu vec.
Ak je predmetom kúpy digitálna vec, predávajúci zabezpečí, aby boli kupujúcemu poskytnuté dohodnuté aktualizácie digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a aby okrem dohodnutých aktualizácií boli kupujúcemu poskytnuté aj aktualizácie, ktoré sú potrebné na to, aby si vec po prevzatí zachovala vlastnosti podľa § 2161 OZ (kvalita pri prevzatí), a musí byť informovaný o ich dostupnosti počas obdobia dvoch rokov, ak sa má digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu podľa zmluvy poskytovať nepretržite počas určitého obdobia, a ak je dohodnuté poskytovanie počas obdobia dlhšieho ako dva roky, počas celého obdobia a/alebo počas obdobia, ktoré môže kupujúci odôvodnene očakávať, ak sa má digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu podľa zmluvy poskytovať jednorazovo.
To neplatí, ak predávajúci pred uzavretím zmluvy výslovne upozornil kupujúceho, že aktualizácie sa nebudú poskytovať, a kupujúci s tým pri uzavretí zmluvy výslovne súhlasil.
Ak kupujúci nevykoná aktualizáciu v primeranej lehote, nemá kupujúci žiadne práva z vady, ktorá vznikla výlučne v dôsledku nevykonania aktualizácie. To neplatí, ak kupujúci nebol upozornený na aktualizáciu alebo na dôsledky neaktualizácie alebo ak neaktualizoval alebo neaktualizoval správne v dôsledku chyby v návode.
Ak sa má digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu podľa zmluvy poskytovať nepretržite počas určitého obdobia a ak sa v tomto období prejaví alebo vyskytne vada, digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu sa považuje za vadnú.
Ak sa vada prejaví opakovane alebo ak je vada podstatná, kupujúci môže uplatniť právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy. Kupujúci však nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada nepodstatná. Ďalšie dôvody na uplatnenie práva na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo na odstúpenie od zmluvy sú uvedené v bode 6 Vybavovanie reklamácií.
Ak predávajúci zaručuje, že vec si zachová svoje funkcie a vlastnosti pri bežnom používaní po určitú dobu, má kupujúci v rámci záruky prinajmenšom právo na dodanie novej veci bez vád alebo na opravu veci. Tieto účinky má aj uvedenie záručnej doby alebo doby používania veci na obale veci.

Vybavovanie reklamácií
Kupujúci by mal uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo u osoby poverenej opravou tovaru bez zbytočného odkladu po zistení vady. Pri uplatnení reklamácie kupujúci uvedie svoje kontaktné údaje, popis vady a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie.
Formulár na stiahnutie TU:
Ak má predávajúci prevádzkareň, potom je povinný zabezpečiť, aby bol v prevádzkarni počas celej pracovnej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovaním reklamácií.
Kupujúci je povinný preukázať kúpu tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť od okamihu uplatnenia (oznámenia) reklamácie. Kupujúci je povinný odovzdať alebo doručiť tovar predávajúcemu alebo na miesto určené na opravu súčasne alebo po uplatnení reklamácie. Tovar by mal byť zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu a pri preprave by mal byť čistý a kompletný.
Predávajúci vydá kupujúcemu pri uplatnení reklamácie písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum, kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je obsahom reklamácie, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje a kontaktné údaje kupujúceho za účelom poskytnutia informácií o vybavení reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
Predávajúci je povinný odstrániť vadu v primeranej lehote po jej vytknutí tak, aby kupujúcemu nespôsobil závažné ťažkosti, s prihliadnutím na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec prípadne zakúpil. Predávajúci vybaví reklamáciu vrátane odstránenia vady a informuje kupujúceho o vybavení reklamácie na uvedené kontaktné údaje najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa s kupujúcim písomne nedohodne na dlhšej lehote. Ak predávajúci v uvedenej lehote reklamáciu nevyrieši, vrátane oznámenia o vybavení reklamácie kupujúcemu, má kupujúci právo po uplynutí tejto lehoty odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.
Ak je predmetom záväzku poskytnutie digitálneho obsahu vrátane digitálneho obsahu dodaného na hmotnom nosiči alebo služby digitálneho obsahu, reklamácia musí byť vybavená v primeranej lehote s prihliadnutím na povahu digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a účel, na ktorý ju kupujúci požadoval.
Ak predávajúci odmietne vadu veci odstrániť a/alebo ju neodstráni v súlade s § 2170 ods. 1 a 2 OZ a/alebo ak je z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej lehote alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho, môže kupujúci požadovať primerané zníženie ceny alebo odstúpiť od zmluvy. Kupujúci však nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada nepodstatná; má sa za to, že vada nie je nepodstatná.
Lehota na uplatnenie práva z vadného plnenia sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol tovar užívať v prípade oprávnenej reklamácie.
V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov.
Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania alebo písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby poverené vykonaním opravy.

Ochrana osobných údajov
Predávajúci je správcom osobných údajov poskytnutých na účely plnenia predmetu zmluvy.
Identifikačné a kontaktné údaje prevádzkovateľa
Meno a priezvisko: Mgr. Miloš Krejsa
Adresa: Mgr: Nekoř 74, 561 63 Nekoř
ID: 66307694
DIC: CZ6903203703
Telefón: +420 602 486 042
E-mail: info@krejsashop.cz
Kontaktná adresa: Nekoř 74, 561 63 Nekoř
Účel spracovania, rozsah osobných údajov a právny základ spracovania
Kupujúci berie na vedomie, že na účely uzatvorenia kúpnej zmluvy, jej následného plnenia (vybavenie objednávky, zabezpečenie vyskladnenia a dodania tovaru) a prípadného riešenia práv z vadného plnenia (reklamácie) bude správca spracúvať a uchovávať v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679, všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov (ďalej len "GDPR") jeho osobné údaje v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, e-mail, telefónne číslo.
Právnym základom spracúvania osobných údajov je plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je kupujúci, v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. b) GDPR.
Kategórie príjemcov/prijímateľov osobných údajov
Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že osobné údaje kupujúceho neposkytne iným subjektom ako nasledujúcim sprostredkovateľom/sprostredkovateľom:
-
zmluvnému dopravcovi, ktorého si kupujúci zvolil v objednávkovom formulári, na účely doručenia tovaru. Údaje budú poskytnuté v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, e-mail, telefónne číslo;
-
prevádzkovateľovi portálu Heureka.cz za účelom generovania a zasielania dotazníkov spokojnosti s nákupom v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je internetový obchod zapojený. Právnym základom spracovania je v tomto prípade oprávnený záujem prevádzkovateľa v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. f) GDPR, ktorý spočíva v zisťovaní spokojnosti kupujúceho s nákupom u prevádzkovateľa. Zasielanie dotazníkov sa týka všetkých kupujúcich, ktorí neodmietli zasielanie obchodných oznámení v zmysle § 7 ods. 3 zákona o niektorých službách informačnej spoločnosti (č. 480/2004 Z. z.) a vykonáva sa po každom nákupe v internetovom obchode. Prevádzkovateľ portálu Heureka.cz je oprávnený použiť zaslanú e-mailovú adresu výlučne za účelom vygenerovania a zaslania dotazníka spokojnosti v zmysle Obchodných podmienok programu Overené zákazníkmi, ktoré sú dostupné TU. Kupujúci môže kedykoľvek vyjadriť nesúhlas so zasielaním e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, a to odmietnutím ďalších dotazníkov prostredníctvom odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade námietky sa dotazník kupujúcemu už nebude zasielať.
-
prevádzkovateľovi portálu zbozi.cz, ktorým je spoločnosť Seznam.cz, a.s., za účelom generovania a zasielania dotazníkov spokojnosti zákazníkov. Právnym základom spracúvania je v tomto prípade oprávnený záujem prevádzkovateľa v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. f) GDPR, ktorý spočíva v zisťovaní spokojnosti kupujúceho s nákupom u prevádzkovateľa. Zasielanie dotazníkov sa týka všetkých kupujúcich, ktorí neodmietli zasielanie obchodných oznámení v zmysle § 7 ods. 3 zákona o niektorých službách informačnej spoločnosti (č. 480/2004 Z. z.) a vykonáva sa po každom nákupe v internetovom obchode. Prevádzkovateľ portálu zbozi.cz je oprávnený použiť poskytnutú e-mailovú adresu výlučne za účelom vygenerovania a zaslania dotazníka spokojnosti v zmysle obchodných podmienok dostupných TU. Kupujúci môže kedykoľvek vyjadriť nesúhlas so zasielaním e-mailových dotazníkov odmietnutím ďalších dotazníkov prostredníctvom odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade námietky nebude dotazník kupujúcemu ďalej zasielaný.
-
Vydavateľovi kreditnej karty v prípade platby kreditnou kartou na účely prípadnej výnimky TRA (analýza transakčných rizík), aby sa umožnil jednoduchší nákupný proces a z dôvodu oprávneného záujmu predávajúceho na spracovaní transakcie, pričom údaje môžu byť poskytnuté v rozsahu: meno, priezvisko, e-mail, telefónne číslo, fakturačná adresa, doručovacia adresa.
Doba uchovávania
Prevádzkovateľ bude osobné údaje uchovávať po dobu nevyhnutnú na plnenie zmluvy (spracovanie objednávky, vyzdvihnutie a doručenie tovaru) a po dobu zákonnej záruky (24 mesiacov od prevzatia tovaru) alebo po dobu poskytnutej zmluvnej záruky.
Kupujúci berie na vedomie, že správca je povinný v zmysle § 31 zákona o účtovníctve (č. 563/1991 Zb.) uchovávať účtovné doklady a účtovné záznamy (faktúry) po dobu 5 rokov od skončenia účtovného obdobia, ktorého sa týkajú (t. j. v prípade nákupu tovaru v priebehu roka 2025 je potrebné faktúru uchovávať do konca roka 2030). Správca je tiež povinný podľa § 47 zákona o správe daní (č. 337/1992 Zb.) uchovávať faktúru po dobu 3 rokov od konca zdaňovacieho obdobia, v ktorom vznikla daňová povinnosť súvisiaca s faktúrou (t. j. ak nakúpite tovar v priebehu roka 2025, faktúra sa musí uchovávať pre daňové konanie do konca roka 2028). Faktúra obsahuje tieto osobné údaje: meno, priezvisko a adresu.
Ak je predávajúci platiteľom DPH, kupujúci zároveň berie na vedomie, že správca je povinný podľa § 35 zákona o dani z pridanej hodnoty (č. 235/2004 Z. z.) uchovávať daňové doklady 10 rokov od konca zdaňovacieho obdobia, v ktorom sa plnenie uskutočnilo (t. j. ak nakúpite tovar v priebehu roka 2025, faktúra sa musí uchovávať do konca roka 2035). Daňový doklad obsahuje tieto osobné údaje: meno, priezvisko a adresu.
Práva kupujúceho v súvislosti s osobnými údajmi
Kupujúci ďalej berie na vedomie, že v súlade s článkami 15 až 21 GDPR má právo:
-
na prístup k osobným údajom, ktoré spočíva v práve získať od prevádzkovateľa potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, a ak áno, má právo získať prístup k týmto osobným údajom a k informáciám definovaným v článku 15 GDPR;
-
právo na opravu nepresných osobných údajov, ktoré sa ho týkajú, a s prihliadnutím na účely spracúvania má kupujúci právo na doplnenie neúplných osobných údajov, a to aj poskytnutím dodatočného vyhlásenia podľa článku 16 GDPR;
-
právo na výmaz ("právo byť zabudnutý"), ktoré spočíva v tom, že prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymaže osobné údaje týkajúce sa kupujúceho, akonáhle už nie sú potrebné na účely plnenia zmluvy, pokiaľ neexistuje iný zákonný dôvod na ich ďalšie spracúvanie;
-
obmedziť spracúvanie osobných údajov v prípadoch vymedzených v článku 18 GDPR;
-
prenosnosť údajov za podmienok uvedených v článku 20 GDPR;
-
namietať proti spracúvaniu osobných údajov podľa článku 21 GDPR.
Prevádzkovateľ na požiadanie poskytne kupujúcemu informácie o opatreniach prijatých v každom prípade do jedného mesiaca od prijatia žiadosti.
V prípade pochybností o spracúvaní osobných údajov má kupujúci právo obrátiť sa na Úrad na ochranu osobných údajov, ktorý je dozorným orgánom v tejto oblasti, a podať mu sťažnosť.

Riešenie sporov
Spory medzi predávajúcim a kupujúcim riešia všeobecné súdy.
Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) má kupujúci právo na mimosúdne riešenie sporov zo spotrebiteľskej zmluvy. Subjektom oprávneným vykonávať mimosúdne riešenie sporov je Česká obchodná inšpekcia. Ďalšie informácie sú k dispozícii na internetovej stránke www.coi.cz.
Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na návrh kupujúceho, a to len v prípade, ak sa spor nepodarilo vyriešiť priamo s predávajúcim. Návrh možno podať do 1 roka odo dňa, keď kupujúci prvýkrát uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho.
Kupujúci má právo iniciovať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy ODR, ktorá je k dispozícii na adrese ec.europa.eu/consumers/odr/.
Kupujúci sa tiež môže obrátiť na dTest, o.p.s. a poradiť sa o svojich spotrebiteľských právach prostredníctvom www.dtest.cz/poradna alebo na telefónnom čísle 299 149 009.
Dozor nad dodržiavaním povinností podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) vykonáva(www.coi.cz).
Vybavovanie sťažností kupujúcich zabezpečuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy info@krejsashop.cz. Informácia o vybavení reklamácie bude kupujúcemu zaslaná na jeho elektronickú adresu.

Ďalšie informácie na
Spätný odber elektrozariadení a iných výrobkov
Ak predávajúci predáva tovar, na ktorý sa vzťahuje spätný odber elektrozariadení a iných výrobkov, platí nasledovné:
Predávajúci zabezpečí spätný odber elektrozariadení a elektronických zariadení z domácností a separovaný zber elektroodpadu, batérií a akumulátorov v súlade s príslušnými právnymi predpismi.
Kupujúci je oprávnený odovzdať staré elektrozariadenia pri kúpe nových obdobných elektrozariadení alebo batérií a akumulátorov v prevádzke Predávajúceho. Kupujúci je tiež oprávnený odovzdať elektrozariadenie, elektroodpad alebo batérie alebo akumulátory na zberných miestach určených na zber uvedeného odpadu v príslušnej obci.
Predávajúci zabezpečí bezplatný spätný odber elektrozariadení z domácností aj priamo v domácnosti, ak si Kupujúci objedná tovar podobného druhu a použitia. Spätný odber sa vzťahuje na elektrozariadenia v počte zodpovedajúcom objednanému tovaru.
Elektrozariadenia, elektroodpad, batérie a akumulátory sa nesmú likvidovať spolu so zmesovým odpadom, ale musia sa odovzdať na určených miestach, t. j. zberných dvoroch alebo miestach spätného odberu, ktoré sú uvedené vyššie. Predmetné zariadenia a odpad sa ďalej použijú na výrobu nových zariadení. Nebezpečné a škodlivé látky z takýchto zariadení a odpadu môžu poškodiť životné prostredie alebo ľudské zdravie.
Záverečné ustanovenia
Ostatné záležitosti tu neuvedené sa riadia Občianskym zákonníkom (č. 89/2012 Z. z.), zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) a ďalšími právnymi predpismi v platnom znení.
Zmluva a súvisiace záležitosti sa riadia českým právom.
Zmeny zmluvných podmienok v inej ako vzájomne písomne dohodnutej forme sú vylúčené. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe bez možnosti prístupu kupujúceho. Všetky dokumenty, pre ktoré zákon vyžaduje textovú formu, však Kupujúci obdrží e-mailom, pričom Kupujúci má k nezmeneným dokumentom trvalý prístup. Tieto dokumenty, najmä objednávkový formulár a obchodné podmienky, odporúčame uložiť na neskoršie použitie.
Tieto obchodné podmienky sú účinné od 11. 10. 2025.
Tieto obchodné podmienky vypracovala spoločnosť dTest, o.p.s. Predávajúci sa ich prijatím dobrovoľne zapojil do systému "skvalitňovania obchodných podmienok", ktorého cieľom je sprehľadniť a zjednodušiť obchodné podmienky, zlepšiť vzťah medzi spotrebiteľom a podnikateľom a jednoznačne garantovať obchodné podmienky pre kupujúceho - spotrebiteľa. V prípade otázok k týmto obchodným podmienkam alebo v prípade nespokojnosti s konaním prevádzkovateľa nás môžete kontaktovať telefonicky na poradenskej linke dTestu: 299 149 009, elektronicky zaslaním otázky na www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna alebo písomne na adresu dTest, o.p.s., Černomořská 419/10, 101 00 Praha 10.
